Öğretim Tasarımının Tarihsel Gelişim Süreci..(2. ödev)

Öğretim Tasarımının Tarihsel Gelişim Süreci





Burrhus Frederic (B.F.) Skinner (1904-1990) 







Bloom 
Bilişsel öğrenme kuramlarından tam öğrenme modelinin savunucusudur.
Bloom’ un Taksonomisinde 6 düzey yer alır ve her düzey kişiden farklı bir düşünce tarzı gerektirir. Öğretmenlerin her türlü bilişsel işlemi ele alabilmesi için sorduğu sorularda bu 6 düzeyin tümünün de yer alması gerekir. Hiyerarşik olarak sınıflanmış bu 6 düzey aşağıda verilmiştir:
1.Bilgi
2. Kavrama
3.Uygulama
4.Analiz
5. Sentez
6. Değerlendirme
Glaser: Davranışçı öğrenme modellerinden temel öğrenme modeli savunucularındandır.
Gagne: Bilişsel öğrenme kuramlarından bilişsel alan kuramı savunucularındandır.
Scriven: Değerlendirme genel anlamda bir ölçme sonucunu bir ölçütle karşılaştırarak bir değer yargısına varmak demektir. Öğrencilerin belirlenen öğretim amaçlarını kazanıp kazanmadığı iki değerlendirme türü ile ifade edilebilir; süreci değerlendirme, ürünü değerlendirme (Şekil 1).
Süreci değerlendirme, 1967 yılında Michael Scriven tarafından ortaya atılmıştır. Süreç değerlendirme, uygulanan tasarımın ne kadar verimli olduğunu belirlemek, aksayan ve eksik kalan yönlerini belirlemek ve bunların giderilmesi için gerekli önlemleri almak amacıyla yapılır.

Öğretim Tasarımı ve Teknolojisi Gelişimi
İlk Dönem (1920-1940) : Medya olarak görünen Öğretim Teknolojisi
1960 ve 1970’ler: Süreç olarak görünen Öğretim Teknolojisi
1990’lar: Süreç olmanın ötesinde görülen Öğretim Teknolojisi
Yeni Dönem (1990 sonları): Medya, Sistematik Öğretim Tasarımı ve Performans Teknolojisinin rolünü kabul etme .
Yakın Dönem (2000’li yıllar):Öğretsel Tasarım ve Teknoloji Geçmişi 30-40 yıla dayanan öğretim teknolojileri farklı dönemlerde çeşitli şekillerde tanımlanmıştır. Son yıllarda ise bu tanım performans teknolojileri ve öğretimsel olmayan unsurlarında sürece katılması ile “Öğretim Tasarımı ve Teknolojileri” olarak evrilmiştir.

0 yorum:

Yorum Gönder