Eğitim Teknoloğu,Öğretim Tasarımcısı ve Eğitim Uzmanı Olma ...(1. proje ödevi)

Eğitim teknoloğu, Eğitim teknolojisi biliminin oluşturduğu bilgi ve ilkeler çerçevesinde çalışan profesyonellere verilen ünvandır. Eğitim teknoloğunun görevi insanların öğrenmelerini geliştirmek için kullanılacak süreç ve araçların çözümlenmesini, tasarlanmasını, geliştirilmesini, uygulanmasını ve değerlendirilmesini yapmaktır.
Eğitim teknologluğu lisans ve lisans üstü eğitim ile elde edilen bi ünvandır. Türkiye'de üniversitelerin; Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi, Bilgisayar Sistemleri Öğretmenliği bölümlerinden lisans derecesi alan mezunlar "eğitim teknoloğu" sıfatına sahip olurlar.
Öğretim tasarımı süreç olarak ele alındığında; öğretimin kalitesini sağlamak için, öğrenme ve öğretim kuramlarından yararlanılarak ilerleyen sistematik bir geliştirme süreci olarak tanımlanmaktadır. Bu süreçte, öğrenenlerin gereksinim ve hedeflerinin analizi ile sözü edilen gereksinimlerle örtüşen uygun sistemlerin geliştirilmesi bulunmaktadır. Bu sistemler içindeki öğretim materyal ve etkinliklerinin geliştirilmesi ile öğretim ve öğrenenlerin değerlendirilmesi de öğretim tasarımı sürecinde bulunmaktadır (Berger & Kam, 1996).
Öğretim tasarımına disiplin olarak bakıldığında; araştırma ve kuramsal temelde öğretim stratejileri ile öğretim stratejilerinin geliştirilmesi ve uygulanması süreciyle ilgilenen bir disiplin olduğu görülmektedir (Berger & Kam, 1996).
Öğretim tasarımı bilim olarak açıklandığında; geliştirme, uygulama, değerlendirme ve durumların sürdürülebilirliğini sağlamak için büyük ya da küçük konu alanlarında ve tüm karmaşıklık düzeylerinde öğrenmeyi desteklemek ayrıntılı bir biçimde tasarım yapma bilimidir (Berger & Kam, 1996).
Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü Teşkilat ve Görevlerine İlişkin Yönergelerde eğitim uzmanlarının görevleri madde 14 te şu şekilde açıklanmıştır; “Verilen görevlerle ilgili inceleme, araştırma, geliştirme, mevzuat hazırlama ve benzeri çalışmalarla, verilen diğer görevleri yapmak.”
Yukarıda yapılan eğitim teknoloğu, öğretim tasarımcısı ve eğitim uzmanı tanımlarına ve özelliklerine bakarak kendimi değerlendirecek olursam; okuduğum fakülte ve bölümüm olan bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmeliği bu kavramlarla doğrudan yada dolaylı olarak ilişkilidir.
Eğitim teknoloğu olarak bakıldığında; okuduğumuz bilgisayar ve öğretim teknolojisi adından da anlaşıldığı üzere eğitim ve öğretimi kolaylaştıracak teknolojileri hayatta lazım olduğunda ve gerektiğinde de kullanabilmeyi öngörür. Okuduğumuz bölümün içeriği bizleri sadece birer eğitici yani öğretmen olarak yetiştirmekle kalmayıp gelişen teknolojiyi öğretmeyi kolaylaştıracak yönde kullanmamızı sağlayacak ve daha çok kitleye hitap edebilmeyi amaçlayan eğitim teknoloğu , öğretim tasarımcısı ve eğitim uzmanı olarak da yetiştirmektir. Henüz bu açıdan çok yetişmemiş olsak da bu yönde aldığımız bir çok eğitim dersimiz ve alan derslerimizle ileride daha yeterli ve verimli olabileceğimizi düşünüyorum.

0 yorum:

Yorum Gönder